Kako odpreti novo restavracijo: 10 korakov, ki jih morate upoštevati pred odprtjem

Natakar prijazno pozdravlja svoje stranke

Odprtje nove restavracije je lahko zelo vznemirljiv poslovni podvig. Podatki vladne statistične agencije za delo kažejo, da Slovenska gospodinjstva v letu 2017 za prehranjevanje v restavracijah v povprečju porabijo 900 € na leto po osebi. ( vir: eurostat.eu)

Številke v tej panogi iz leta v leto še vedno rastejo in tako ustvarjajo dobre pogoje za odprtje lastne restavracije, čeprav je treba poudariti, da je ta posel lahko tudi precej strašljiv.

Preden pa boste pripravljeni odpreti svoja vrata strankam, se boste morali spoprijeti s celo vrsto zapletenih nalog in sprejeti precej pomembnih odločitev – o nekaterih izmed prej morda sploh še niste razmišljali.

Vse z načrtovanjem povezane naloge lahko postanejo manj stresne in lažje obvladljive, če jih razčlenimo na ločene korake, ki jih navajamo tukaj.


10 korakov do uspešnega odprtja nove restavracije

Če imate potrebno znanje in občutek, da bi današnjim navdušenim jedcem lahko nekaj ponudili, vendar se vam niti sanja ne, kako začeti s tem, ste naleteli na pravi članek. Da bi vam olajšali ta zahteven podvig, smo izdelali seznam posameznih korakov, ki jim lahko sledite, kot da je vaš osnovni vodnik. Tu spodaj so opisani koraki, ki vam bodo pomagali pri vsem, kar potrebujete, če želite odpreti svojo restavracijo.


1.Izberite koncept

Preden začnete, morate temeljito razmisliti o tem, kakšen tip restavracije želite imeti: vrsta hrane, ki jo nameravate ponuditi, način postrežbe in vrsto ambienta, ki ga imate v mislih. Ti vidiki vam bodo pomagali določiti, ali želite odpreti lokal, samopostrežno restavracijo, lokal tipa s hitro prehrano, kavarno, okrepčevalnico ali restavracijo višjega cenovnega razreda, če navedemo samo nekaj primerov.

Koncept igra pomembno vlogo pri določanju poslanstva vaše restavracije in njeno identiteto, kar je posledično povezano s tipom restavracije. Izviren in dobro premišljen koncept vam lahko pomaga ustvariti tip restavracije, ki jasno opredeljuje skupino ljudi, ki jo nameravate privabljati.

Če klub temu še vedno niste prepričani, kakšne vrste lokal želite odpreti, lahko izbirate med celo vrsto možnosti, ki so dandanes pri ljudeh zelo priljubljene. Najbolj privlačne restavracije v Sloveniji so zapisane na portalu, THE SLOVENIA RESTAURANT AWARDS 2019.

Ko se boste enkrat odločili za tip restavracije, je čas, da se malce pozabavate z imenom vašega podjetja. Izberite nekaj imen in pridobite povratne informacije od prijateljev, družine in znancev.

Obstajajo seveda tudi druge možnosti. Odločite se lahko za franšizni model in se na ta način ognete ponovnemu odkrivanju tople vode, saj je za ogromno dela s tega seznama poskrbel že nekdo drug. To je seveda pogojeno s tem, koliko ste pripravljeni tvegati in odločitvijo, ali hočete imeti lasten posel ali biti del večje organizacije. Stvari kljub temu ne olepšujemo preveč – odprtje in vodenje restavracije predstavlja določeno tveganje, ki ga franšizni model nekoliko zmanjša, ne odpravi pa ga v celoti. V obeh primerih potrebujete finančno zaledje in podjetniški načrt, kar nas pa že pripelje do naslednjega koraka.


2. Izdelajte poslovni načrt

Če želite oceniti, ali bo vaš podjetniški podvig uspešen, in če se boste za financiranje obrnili na posojilodajalce, boste potrebovali izčrpen poslovni načrt. S pomočjo poslovnega načrta boste dobili vpogled v podrobnosti, kako se lotiti vašega podviga, da bo uspešen.

Informacije o poslovnem načrtu za restavracije lahko pridobite tukaj.

Na spletu si seveda lahko ogledate tudi druge brezplačne poslovne načrte in poiščete vzorec, ki bo ustrezal vašemu tipu restavracije.

Načrt lahko vsebuje od 10 do 50 strani, odvisno od velikosti in tipa vašega koncepta. Poslovni načrt za restavracije obsega precej poglavij, v katerih boste morali opisati specifične podrobnosti vaših raziskovanj za morebitne vlagatelje. Običajno vključujejo naslednje postavke:

  1. Povzetek
  2. Pregled podjetja
  3. Opis posla
  4. Stanje tržišča
  5. Oglaševanje/ marketinška strategija
  6. Poslovanje podjetja
  7. Finance
  8. Povzetek poslovnega načrta

S tem ko boste do podrobnosti zaključili vsako poglavje, boste dobili oceno stroškov za zagon in koliko denarja boste potrebovali, da bo restavracija delovala naslednjih nekaj let. Dobili boste tudi vpogled, koliko sredstev boste lahko porabili za investiranje, in koliko si boste morda morali izposoditi s posojilom.

Marža bo morda nizka, toda z dobro zasnovanim poslovnim načrtom boste vlagateljem in posojilodajalcem lahko pokazali, da ste ovrednotili uspešno delovanje vašega posla in dobili občutek, kako nameravati povečati donosnost vsak dan in na dolgi rok.

3. Pripravite jedilni list

Preden odprete gostinski objekt, morate približno vedeti, kakšno vrsto hrane nameravate ponuditi svojim strankam. Na podlagi tega izdelajte osnovni meni, ki vas bo sprva usmerjal pri izbiri vaših zaposlenih in opreme, ki jo potrebujete. Meni bo tudi pokazatelj, kakšne vrste strank želite privabiti.

Slika lokala kjer se vidijo ceniki pijač

Pri izdelavi menija vam svetujemo, da sodelujete z dobavitelji hrane in skupaj z njimi določite, katere jedi bodo na meniju, ter postavite cene. Dobavitelji hrane imajo precej izkušenj, saj oskrbujejo različne gostinske objekte.

Ko boste dobili jasnejšo sliko, kaj je vašim strankam všeč, jedilni list lahko tudi popravite, vendar se morate zavedati, da ga boste še pred otvoritvijo potrebovali tudi v fizični obliki. Kopijo vašega menija bodo prav tako zahtevali ponudniki za uporabo gostinskih blagajniških sistemov, ki vam bodo pomagali programirati gostinski sistem. S pomočjo teh podatkov bodo lahko hitreje vnesli vse nastavitve.

4. Izberite lokacijo

Enostavno rečeno je za obstoj vaše nove restavracije ključnega pomena ravno izbira lokacije. Dobro razmislite, katero boste izbrali, še preden podpišete najemno pogodbo.

  • Označevanje in parkiranje: med iskanjem primernega prostora bodite pozorni, da bodo napisi in po možnosti tudi stavba vidna za ljudi, ki hodijo ali se vozijo mimo. Številno parkirnih mest mora biti zadostno, tudi če boste v petek zvečer imeli nabito polno restavracijo.
  • Lokalna konkurenca: dobro je, da se ne nahajate preblizu vaše konkurence – na ta način vaših strank ne bo premamil podoben lokal.
  • Demografija strank: v kolikor odpirate restavracijo je pomembno, da vedno raziščete, kakšna je lokalna demografija, preden se odloči odpreti restavracijo. Izbira prave lokacije mora torej temeljiti na vnaprej preučeni demografiji ( kupna moč, študentje itd…).
  • Plače in stroški delovne sile: določite stroške delovne sile za območje, v katerem nameravate odpreti lokal, in to vključite v vaš poslovni načrt – tudi na ta način boste dobili občutek, koliko plačati svoje zaposlene.
Stranke čakajo pred pultom pri davčni blagajni

Primerna lokacija mora biti lahko dostopna, ne glede, ali ljudje pridejo peš ali z avtom. Biti mora v prometnem območju, ker boste s tem na vidnem mestu, kar vam bo omogočilo dober pretok strank. Pomembno je tudi, da izberete lokacijo, ki ni preveč tekmovalna. Stalen pretok strank boste dobili edino tako, če v bližini nimate konkurence.

Če se odločite za tovrsten posel, vam priporočamo, da poslovni prostor najamete in si tako zmanjšate stroške – s tem boste tudi bolj fleksibilni, v kolikor vam posel splava po vodi ali če načrtujete razširitev.

5. Pridobite dovoljenja in licence

Seznam dovoljenj in potrdil za obratovanje lahko pridobite na portalu http://evem.gov.si/info/zacenjam/zelim-ustanoviti-podjetje/ .

V vsakem primeru pa boste potrebovali obratovalno dovoljenje, davčno blagajno, dovoljenje za označevanje lokala in dovoljenje za gostinsko dejavnost. Če nameravate imeti zunanjo teraso, boste za to potrebovali dodatna dovoljenja.

Ker je na izdajo dovoljenj včasih treba čakati nekaj tednov ali mesecev, je zelo pomembno, da vloge oddate takoj, ko imate na razpolago finančna sredstva. Pametno je razmisliti tudi o tem, da bi se za pomoč pri oddajanju obrazcev obrnili na pravnika/strokovnjaka, ki bo poskrbel, da so pravilno izpolnjene vse vloge.

6. Poiščite dobavitelje in zaposlene

Omenili smo že, da se nakupa vse potrebne opreme in zaloge lahko lotite takoj, ko imate enkrat pripravljen jedilni list. Priporočamo energetsko varčne aparate, ker so energetsko učinkovitejše in ker bodo tekom vse svoje življenjske dobe zmanjšale porabo električne energije. Preden odprete gostinski objekt, morate prav tako poiskati zanesljive dobavitelje hrane, ki dostavljajo sveže in kakovostne izdelke po najboljših možnih cenah.

Vsako podjetje je svojevrstno, vendar nam vseeno dovolite navesti nekaj delovnih mest, ki jih boste morali odpreti, ko se podate v gostinske vode:

Glavni kuhar

Pomočnik glavnega kuharja

Natakarji

Kuhinjski pomočniki

Točaji

Hostese

Pomočniki natakarjev

Pomivalec posode

Slika priprave hrane v restavraciji

Z bližajočim se datumom otvoritve lahko začnete najemati zaposlene za kuhinjo in gostinski prostor. Za vsako delovno mesto si morate vzeti dovolj časa, da boste lahko prepoznali, ali so kandidati primerno usposobljeni. Mirne vesti jim lahko postavite kakršno koli vprašanje ali jih celo prosite za vzorec pripravljene hrane, zlasti, če jih ne poznate oziroma ne veste, kakšno je njihovo znanje pri pripravi hrane.

7. Izberite razporeditev

Preden odprete gostinski objekt se morate obvezno vprašati, kakšna bo razporeditev prostora. Osnovana mora biti tako, da v prvi vrsti olajša neovirano prehodnost od prednjega vhoda do kuhinje zadnjem delu.

Razporeditev restavracije po oddelkih

Razporeditev lahko načrtujete sami s pomočjo programske opreme za prostorske izrise, kot so naprimer: RoomSketcher, CAD Pro ali SmartDraw, ali pa razmislite o najemu notranjega oblikovalca, ki se obrnite na vaše dobavitelje naprav ali hrane, ki vam bodo zagotovo dali kakšna priporočila. Z dobro optimizacijo prostorskega razporeda in sedišč boste lažje opravljali svojo dejavnost, s tem pa tudi povečali možnost za večji dobiček.

Ko bo prostorski razpored enkrat dokončan, se lahko posvetite opremljanju in ustvarite ambient, ki ste si ga zamislili na začetku.

8. Nakup ali najem blagajniškega sistema – davčne blagajne

Dobiček v svoji restavraciji lahko zaščitite tudi z uporabo pravega blagajniškega sistem – davčne blagajne. Če odprete manjši lokal in želite uporabljati blagajno, s tem ni nič narobe. Če pa nameravate imeti zaposlene ljudi, slediti zalogam in sprejemati več vrst plačil, potem morate razmisliti o nakupu sodobnega sistema za vodenje gostinskega objekta.

Ugotavljamo, da večina lastnikov naredi ta korak kot zadnjega na seznamu, čeprav je treba izpostaviti predvsem to, da se pred dokončno odločitvijo dobro pozanimate o vseh možnostih. Glede na široko izbiro na tržišču in nizko stroškovnimi POS sistemi oz. davčne blagajne, ki shranjujejo podatke na oblaku, si lahko privoščite takšen POS terminal, ki bo izboljšal storitve za vaše stranke in vam povečal promet. Vaše osebje mora biti seveda ustrezno usposobljeno, priporočamo pa tudi testirate blagajniški sistem- davčno blagajno.

Večina ponudnikov davčnih blagajn za zagon in namestitev vseh programov potrebuje najmanj 30 dni. Obstajajo seveda tudi izjeme, vendar bi vas radi opozorili samo na to, da ne čakate do zadnje minute, saj bi v nasprotnem primeru morali prestaviti datum otvoritve, ali pa odpreti lokal brez delujočega blagajniškega sistema – davčne blagajne.

V podjetju Microgramm d.o.o. za pripravo davčne blagajne v najem, potrebujemo:

  • podatki o društvu ali podjetju
  • prodajni cenik oz. jedilni list
  • namensko digitalno potrdilo ( datoteka- .p12 in geslo)
  • ime in priimke uporabnikov + davčne številke


Priprava davčne blagajne se naredi v 3-5 dneh!

slika vodiča

Preprosto do več gostov in bolj zadovoljnih strank!

Ste lastnik lokala ali restavracije?
Želite več gostov?
Poslovati hitreje in z manj napak?

Ne izgubljajte časa, ampak si prenesite brezplačen vodič in izvedeli boste, zakaj je davčna blagajna z daljinskim naročanjem vaš ključ do bolj organiziranega poslovanja in večjega dobička.


9. Oglaševanje gostinskih objektov

Oglaševanje nove restavracije vam bo pomagalo dobiti pozornost morebitnih obiskovalcev in s tem privabiti stranke. Poskrbite, da izberete najprimernejše oglaševalske kanale glede na to, koga želite nagovoriti. Glavni cilj oglaševanja naj bi bil vzbuditi zanimanje pri ljudeh za vaš gostinski lokal s pomočjo izvrstnih fotografij nekaj jedi, ki jih ponujate, in širjenje bistvenih informacij o vaši restavraciji.

Stranka uporablja daljinsko naročanje

Pripravili smo nekaj koristnih nasvetov, ki vam bodo pomagali ujeti pozornost drugih:

  • Spletna stran z jedilnim listom in fotografijami: vaša spletna stran mora biti opremljena z logotipom in imenom vašega podjetja. Vsebovati bi morala meni, visoko ločljive fotografije, razdelek o podjetju, telefonsko številko in odpiralni čas. Ko nekdo v iskalnikih odtipka ime vašega podjetja, bi se morala pojaviti vaša spletna stran.
  • Google My Business: zagotovite si brezplačni profil podjetja v storitve Google My Business in pridobite vsaj pet pozitivnih mnenj od vaših strank, da boste dobili zlate zvezdice.
  • Uporabite družabna omrežja: ustvarite račune za Facebook, Twitter, Pinterest in Instagram ter delite fotografije, kupone, ugodnosti in informacije o vašem podjetju. Na vsaj enem izmed družabnih omrežjih poskrbite, da boste oglaševali redno in dosledno. Na vse vaše spletne račune objavite povezavo do vaše spletne strani, ker vam bo to pomagalo pri prepoznavnosti vaše blagovne znamke.
  • Uporabite program zvestobe: svoje stranke nagradite s programom zvestobe, da se bodo vedno znova vračali k vam. Uporabite lahko mobilno aplikacijo zvestobe ali se po služite tistih POS sistemov, ki vključujejo programsko opremo za zvestobo strank kot del svoje storitve. Preko njih pošiljajte promocijska sporočila.
  • Lokalni radio ali časopis: morda menite, da je oglaševanje na radiu in časopisu že zastarelo, vendar teh marketinških kanalov ne smete podcenjevati. Oglasi na radiu še vedno v veliki meri pripomorejo pri širjenju novice o lokalnih gostinskih objektih. Pokličite urednika lokalnega časopisa in ga prosite, da napiše nekaj besed o vaši slavnostni otvoritvi.
  • Ustvarite Newsletter: z vaše spletne strani in POS terminala pridobite elektronske naslove in ustvarite seznam e-naslovov. Vašim strankam lahko pošiljate obvestila o promocijah, dogodkih, posebnih menijih ali nastopih glasbenih skupin, če izpostavimo samo nekatera. Newsletter prav tako delite na vaših družabnih omrežjih.
  • Ponudite ugodnosti: vsi se navdušujejo nad dobrimi ponudbami, zlasti če vključuje nekaj brezplačnega. Obiskovalcem, ki pridejo prvič, za dobrodošlico ponudite brezplačno predjed ali sladico. Obstoječim strankam pa kot del programa zvestobe odobrite popuste ali brezplačne izdelke.

Navedli smo zgolj nekaj napotkov, upoštevajoč, da najbolj priljubljeni marketinški kanali vključujejo oglaševanje na družabnih omrežjih, spletni strani vaše restavracije, lokalnih časopisih in radijskih postajah


10. Pred-otvoritev

Preden se lotite prave otvoritve, razmislite o tem, da bi imeli pred-otvoritev – v tej panogi je to zelo pogost pojav. Vašemu osebju boste na ta način omogočili preizkusiti vse postopke brez stresa, ki bi ga doživljali, če bi stregli splošni publiki na veliki slovesni otvoritvi. Pametno bi bilo, da vsak izmed njih poskusi uporabiti POS sistem, uskladi odmore z ostalimi in vadi strežbo.

Nekaj napotkov, kako izpeljati pred-otvoritev:

  • Pogostite sorodnike in prijatelje: ena najbolj priljubljenih metod je, da pogostite svoje sorodnike in prijatelje z brezplačnim obrokom in tako pomagate osebju, da se navadi strežbe.
  • Ponudite okrnjen meni: za nekaj časa ponudite okrnjen meni, nato pa povabite stranke, naj pridejo nazaj in si privoščijo tudi ostale jedi z menija.
  • Krajši delovni čas: prvih nekaj dni ali teden odprite lokal samo za polovico dneva in ga nato odprite za ves dan, ko bodo vsi pripravljeni.

Opisali smo torej posamezne korake, ki jih morate upoštevati, preden odprete nov gostinski lokal. Ti postopki so vse prej kot enostavni, toda s pravilnim načrtovanjem in brezhibno izvedbo, se bodo vaše sanje o odprtju lastnega gostinskega objekta lahko uresničile. Zahvaljujemo se vam, ker ste si vzeli čas z branje in upamo, da so bili naši napotki koristni.